Bestyrelsen

Foreningen Bofællesskab.dk’s bestyrelse har til opgave at arbejde med foreningens visioner og drift i henhold til generalforsamlingens beslutninger og foreningens formål. Der afholdes bestyrelsesmøder efter behov, men der sigtes på i hvert fald et hver måned.

Bestyrelsen for Foreningen Bofællesskab.dk består af fem personer. Når bestyrelsen er valgt på årets generalforsamling, konstituerer de sig selv. Forpersonen vælges dog direkte.

Ønsker du at sende en mail til  bestyrelsen, er mailadressen: Denne e-mail adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den.

Bestyrelsen består af:

Birger Lilja Kristoffersen

Forperson

Birger har været med til at etablere Bofællesskabet Lille Grundet ved Vejle, hvor han har boet i mere end 30 år. Han er uddannet arkitekt og interesserer sig såvel for bofælleskabernes samfundsmæssige betydning, som for de personlige udviklingsmuligheder der ligger i denne boform.

Jan Hansen

Næstforperson

Jan bor i dag i et bofællesskab på Stevns og blev i 2022 indvalgt i bestyrelsen for Bofællesskab.dk. Jan arbejder for udbredelsen af bofællesskaber i Danmark og med løsning på nogle af de udfordringer, der i dag virker bremsende for etablering af bofællesskaber.

Matthias Köppe

Kasserer

Matthias er lige dele økonom og social aktivist, med sin baggrund fra den finansielle sektor som privat og erhvervskunderådgiver i Merkur. Matthias har boet i flere år på Svanholm – Økologisk Storkollektiv. Han arbejder på at fremme kollektivt eje, bæredygtige og socialøkonomiske virksomheder.

Camilla Nielsen-Englyst

Bestyrelsesmedlem

Camilla er involveret i mange projekter. Hun sidder i øjeblikket i projektgruppen, hvor hun blandt andet arbejder med at kvalificere vidensbanken. Camilla bor i Økosamfundet Hallingelille og er aktiv i Landsforeningen for Økosamfund (LØS) og Global Ecovillage Network (GEN).

Laura Juvik

Bestyrelsesmedlem

Laura var medinitiativtager til Bofællesskabet Lange Eng i Albertslund, hvor hun stadig bor. Hun er arkitekt og har især arbejdet med brugerprocesser og inddragelse, på tegnestue, i kommune og i det almene. Er på jagt efter det geniale fælleshus.

Michael Eberhard

Bestyrelsesmedlem

Michael startede Fabulas med visionen om en sundere fremtid med mere socialt sammenværd for den danske familie. Michael vil påvirke måden vi bygger og lever på, så vi ikke bare ”gør som vi plejer”. Han tror på en fremtid hvor både bofællesskaber, træbyggeri og andelsboliger bliver mere synligt i de danske byer.

Lucien Bobo

Suppleant

Lucien brænder for at gøre det nemmere at starte kollektiver. Han bor selv i kollektivet Fanádiq i København, og er også frivillig og medlem af bestyrelsen i kollektivernes interesseorganisation Kollektivforeningen.

Rudy Madsen

Sekretær og administrator

Rudy er initiativtager til det nuværende Bofællesskab.dk, som så dagens lys i 2016.  Han bor selv i Bofællesskabet Bondebjerget i Bellinge ved Odense.
Rudy er ikke bestyrelsesmedlem, men inviteres til møderne efter behov.

Bliv medlem

Ønsker du at melde dig ind i Foreningen Bofællesskab.dk, finder du den medlemstype, der passer til dit behov lige her.

Bliv frivillig i Bofællesskab.dk

Vil du gøre en forskel i en almennyttigt forening, der understøtter og fremmer fællesskabsorienterede boformer i Danmark?

Kommende bestyrelsesmøder

Der er ingen kommende begivenheder

Citat:

Vi havde ikke planer om at ændre verden. Vi ville jo bare bo sammen.
- Steen Lindholm, Hesselløkke, Sønderborg

Bofællesskabet Hesselløkke er fra 1991 og ligger i udkanten af Sønderborg. Fællesskabet består af 18 andelshuse, placeret i smukke landlige omgivelser med kun få naboer.