Hvem er vi

Bofællesskab.dk er mere end blot en hjemmeside. Det er en digital platform og mødested for alle bofællesskaber i Danmark. Det betyder, at hjemmesiden, eller webportalen om man vil, er det sted på nettet, hvor alle, der enten bor i, gerne vil bo i, eller blot har interesse for bofællesskaber, mødes og netværker, deler gode ideer, sælger eller udlejer boliger i fællesskaber og meget andet.

Bofællesskab.dk blev i januar 2018 til en forening, som ud over at sørge for rammerne til driften af hjemmesiden, også er det organisatoriske led med fokus på mange forskelligartede aktiviteter. Foreningen ledes af en bestyrelse på fem personer, som er forankret i bofællesskabskulturen i Danmark.

Hjemmesiden drives af en administrator, der sammen med en driftsgruppe og bestyrelsen sørger for at portalen holdes opdateret og udvikles, så den til stadighed er en inspirationskilde for alle medlemmer og brugere.

Der arbejdes løbende med udvikling og driften af foreningen. Der nedsættes arbejdsgrupper ad hoc, som hver især arbejder med projekter og arrangementer i foreningens regi og som bidrag til den omfattende bevægelse, som er i gang i såvel Danmark som i resten af verden.

Er du interesseret i at deltage i foreningens udvikling og drift, er du meget velkommen til at henvende dig til os. Du vil blive modtaget med åbne arme og vi har altid brug for gode folk, der vil bidrage til bevægelsen.

Bliv medlem

Ønsker du at melde dig ind i Foreningen Bofællesskab.dk, finder du den medlemstype, der passer til dit behov lige her.

Bliv frivillig i Bofællesskab.dk

Vil du gøre en forskel i en almennyttigt forening, der understøtter og fremmer fællesskabsorienterede boformer i Danmark?

Bliv aktiv i foreningen

Hvis du har lyst til at bidrage i en af foreningens arbejdsgrupper, er du meget velkommen.

Meld dig ind i den gruppe, du har lyst til at deltage i.

Foreningen Bofællesskab.dk lever af bidrag fra foreningens medlemmer og brugere. Jo mere medlemmerne deltager i foreningens arbejde, des mere liv og værdi opstår der.