Partnere

Bofællesskab.dk søger altid at samarbejde med alle foreninger, organisationer og enkeltpersoner, der forsøger at arbejde for den blomstrende fælles bevægelse, der blandt andet har som målsætning at skabe muligheder for mere bæredygtighed og sammenhængskraft.

Realdania

Danmark.Realdania har støttet Bofællesskab.dk med oprettelse af en ny og meget mere funktionel hjemmeside.
I 2020 har Realdania gennem BUILD støttet projektet om kortlægning af danske bofællesskaber.

Bolius

Vi forbedrer boligejernes livskvalitet, og er dermed nøglen til et bedre hjem. Nøglen giver adgang, den kan åbne en dør, men den giver også tryghed, fordi den kan ‘låse’. Nøglen til løsningen, nøglen til en nem bolig, en bedre økonomi, en sundere bolig, en bedre livskvalitet.

Advokaterne Foldschack, Forchhammer, Dahlager & Barfod

Advokaterne Foldschack, Forchhammer, Dahlager & Barfod er et holdningskontor, der tænker lidt anderledes. Kontoret har i mere end tre årtier etableret kollektiver og bofællesskaber overalt i landet og vi arbejder med alle dele af processen omkring etablering og drift af kollektiver og bofællesskaber.

Ældresagen

Alder er noget alle har, men ingen er kun deres alder. Nogle har brug for støtte og omsorg. Andre kan ikke finde timer nok i døgnet til alt det, de skal nå. Ældresagen har indtil nu haft en database over seniorbofællesskaber. Denne database er nu overdraget til Bofællesskab.dk. Ældresagen henviser nu deres medlemmer til os.

Landsforeingen For Økosamfund (LØS)

Landsforeningen For Økosamfund samler de danske økosamfund, giver mulighed for erfaringsudveksling og arbejder politisk for at fremme økosamfundene i Danmark og inspirere det øvrige samfund til et mere bæredygtigt liv.

BUILD

I 2019 indledte Bofællesskab.dk et samarbejde med BUILD om et projekt med formålet at kortlægge danske bofællesskaber.
Projektet forløber 2020 til 2021 og er støtte af Realdania.

Falkenstjerne

Falkenstjerne og BUILD samarbejder med Bofællesskab.dk om kortlægning af danske bofællesskaber. Projektet forløber indtil ultimo 2021. Falkenstjerne står sammen med BUILD for det forskningsmæssige i projektet.

Bærebo

Bærebo skaber rammerne for ‘byen på landet’, som et levende og aktivt lokalsamfund med rige sociale fællesskaber, lokale virksomheder, iværksætteri og landbrug, midt i naturen og alligevel tæt på byen.

Kollektivforeningen

Der er mange flere der har lyst til at bo i kollektiver end der er plads i de eksisterende kollektiver. Derfor arbejder kollektivforeningen på at samle alle landets kollektiver, så vi kan hjælpe hinanden og sammen sørge for at give flere mulighed for at bo i kollektivt.

Bolig og Planstyrelsen

I forbindelse med deltagelse i en arbejdsgruppe nedsat af Boligministeriet, blev der efterfølgende oprettet en vejledningsenhed, som blandt andet skal rådgive nye bofællesskaber.

Bliv medlem

Ønsker du at melde dig ind i Foreningen Bofællesskab.dk, finder du den medlemstype, der passer til dit behov lige her.

Bliv frivillig i Bofællesskab.dk

Vil du gøre en forskel i en almennyttigt forening, der understøtter og fremmer fællesskabsorienterede boformer i Danmark?

Partnerskaber

Når man er partner, er man mere end blot et bekendskab. Man giver hinanden noget, som begge har stor glæde af.
Bofællesskab.dk har mange partnere. Fælles for dem er, at alle har en win-win oplevelse.
Vi søger altid nye partnere, som kan berige vores liv. Hvis du mener, du har en organisation, virksomhed, fællesskab eller har anden partner-potentiale, så skriv til os. Vi er altid med på en snak!